- datová (databáze a datové soubory, systémy dokumentace, uživatelské příručky, školící materiály, provozní a podpůrné postupy, plány kontinuity obchodní činnosti, přípravná opatření pro návrat do kontrolního bodu)
- softwarová (aplikační software, systémový software, vývojové nástroje a obslužné programy)
- hardwarová (počítač a komunikační zařízení, magnetická média – pásky a diskety – odborné technické vybavení, napájecí zdroje, klimatizační jednotky, nábytek apod.
- informační služby (výpočetní a komunikační služby, technické služby – otop, osvětlení, energie, klimatizace)
Řešení poruch a nestandardních situací
1) Nahlašování bezpečnostních příhod (jakákoliv událost, která by mohla mít nebo má za následek ztrátu nebo poškození aktiv banky, nebo jednání, které je porušením bezpečnostních postupů banky.
2) Nahlašování slabých míst ochrany a bezpečnosti banky
3) Nahlašování nefunkčnosti softwaru
4) Disciplinární řízení se zaměstnanci, kteří úmyslně porušili bezpečnostní zásady a postupy banky
- jako odstrašující prostředek
- zajišťuje objektivní zacházení se zaměstnanci, kteří jsou podezřelí z toho, že se dopustili porušení bezpečnosti
Bankovní bezpečnost – Aleš Sloupenský, František Žehra – BIVŠ – 1997
Str. 55 -75
Žádné komentáře:
Okomentovat