Cílem je předejít duplicitnímu a nejednotnému ukládání dat, propojením datových základen různých aplikací.
Vzájemné propojování funkcí různých aplikací:
- integrace funkcí IS v rámci podnikového procesu - jaké funkce, v jakém pořadí, v jakém
procesu a z jakých aplikací
- softwarovou - programy vzájemně volatelné
- datovou - programy musejí sdílet společná data
Integrace podnikových procesů a funkcí IS/IT:
Úroveň tohoto typu integrace vypovídá o tom, do jaké míry jsou podnikové procesy podporovány informačními technologiemi, neboli do jaké míry „prorostly“ informační technologie do života podniku.
Rozlišení stupňů:
1. jednotlivé procesy částečně podporované funkcemi IS/IT
2. podpora procesů v jednotlivých organizačních útvarech
3. podpora procesů přecházejících hranice útvarů stejné úrovně řízení (horizontální integrace)
4. podpora procesů přecházejících hranice útvarů různé úrovně řízení (vertikální integrace)
5. komplexní podpora procesů v podniku
6. podpora procesů probíhajících mezi podnikem a jeho externími partnery - dodavateli, odběrateli, bankami atd (externí integrace)
První stupeň této integrace byl v podnicích typický v sedmdesátých letech, druhý a třetí v průběhu osmdesátých let, o čtvrtý až šestý stupeň podniky usilují v současné době.
Integrace uživatelského rozhraní:
Sjednocení principů komunikace pro všechny aplikace:
- jednotný význam funkčních kláves
- jednotný tvar jídelníčků (menu) a nápověd
- jednotnou manipulaci s okny na obrazovce
- jednotné pojmenování stejných objektů zpracovávaných v různých aplikacích atd.
Integrace metodická:
Vytvoření a využívání jednotné metodiky tvorby dokumentace a rozvoje IS/IT. Posun z práce individuálně-umělecké k práci týmově-průmyslové.
Žádné komentáře:
Okomentovat