- dodržovat pravidlo „Poznej svého klienta“
- nepodpisovat dokumenty zformulované a napsané cizí osobou
- obezřetnost při otevírání účtů
- ignorovat pochybné obchodní nabídky (odpovědi faxem jedině na neoznačeném papíru)
- nerozdávat cizím osobám navštívenky
- nejednat sám (vždy nějaký kolega)
- dodržovat bankovní odstup (odmítat dárky a pozvání)
- nový klient MUSÍ být prověřen i v případě doporučení (i od kolegy)
- v případě podezření okamžitě se spojit s příslušným místem
- dokumentace (ve formě poznámek) z telefonátu, hlášení, kontrol, příkazů k pozdějšímu dokazování obezřetnosti
- při pokusu o varování klienta nikdy nesdělovat svůj zdroj informací (např. „banka z určitých důvodů obchod odmítal“
- při otevírání kont osobami z Nigerie, Beninu a Zairu jednat s nejvyšší opatrností a ověřit pravost předložených dokladů.
Bankovní bezpečnost – Aleš Sloupenský, František Žehra – BIVŠ – 1997
Str.115-157
Žádné komentáře:
Okomentovat