- využívá vztahů s klienty
- týká se vztahu mezi tím, co klient platí za produkt, a celkovými náklady, které klient vynakládá v souvislosti s užíváním produktu za dobu jeho životnosti
Celý vztah banka – klient je potřeba chápat více z nadhledu, na delší období, ne jen na životnost určitého produktu, to nám umožní konkurenční výhodu.
Koncepce strategického utváření pozice na trhu
- jakou úlohu má řízení nákladů v dané společnosti
- liší se v závislosti na tom, jakým způsobem se společnost rozhodla čelit konkurenci
Dva způsoby:
co nejnižší náklady (nákladové rozlišení)
nabídka vynikajících produktů (produktové rozlišení)
Úloha kalkulace nákladů při hodnocení výkonnosti
Ne příliš důležitá - produktové rozlišení
Velmi důležitá - nákladové rozlišení
Důležitost typu pružného rozpočtování při kontrole produktových nákladů
Střední až nízká -
Vysoká až velmi vysoká
Žádné komentáře:
Okomentovat