Strategické řízení nákladů vede přes poznání průběhu hodnotového řetězce (nejen) uvnitř společnosti k vymezení vztahových veličin (faktorů) ovlivňujících náklady, k utvoření pozice na trhu. Cílem strategického řízení nákladů je získání dlouhodobější pozice (výhody) na trhu. Dosažení tohoto cíle významně napomáhá kalkulace nákladů založená na činnostech.
Strategické vztahové veličiny
konkurenční postavení společnosti na trhu
tvůrce trhu
reagovat na iniciativu druhých
být konzervativní
dynamika objemu jednotlivých obchodních aktivit společnosti
skokově se vyvíjející (polofixní) náklady
vliv společnosti na úsporná opatření
dopad změn ve skladbě produktů
volatilita výchozí úrovně nákladů
rovnováha mezi náklady a kvalitou
vývoj produktů
zpracování
distribuce
řízení rizik
klientské služby
marketing
míra užití moderních technologií k podpoře provozní efektivnosti a výkonnosti společnosti a k pružnému reagování na změny na trhu
míra automatizace
inovace
kapacita
integrace
Zdroj: Řízení nákladů v bankách
Žádné komentáře:
Okomentovat