Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Kalkulace nákladů na produkty metodou ABC

- V konvenčním přiřazování nákladů je mnoho „šedých“míst týkajících se vymezení přímých a nepřímých nákladů.
- Kalkulace metodou ABC je zde užitečná proto, že využívá vztahové veličiny ovlivňující náklady k propojení nákladů na činnosti s produkty.
- Pouze ty nepřímé náklady, které existují pro udržení základního výstupu podnikání jsou přiřazeny jako součást celkových nákladů na produkty.

Vymezení produktů a služeb
- k vývoji nových produktů
- k existujícím produktům

Výnosnost produktu
- vymezení a zachycení výnosů z jednotlivých produktů

Náklady produktu
- zjištění fin. nákladů (úroků) může být složité – definování nákladů na zdroje, určení průměrných zůstatků


Výnosnost na klienta při využití kalkulace nákladů metodou ABC

Tři manažerské úrovně získávání informací:
- klient,
- produkt
- organizační středisko
-
Manager klienta
- zjistí proč jsou někteří klienti rentabilnější, podporovat rentabilitu i křížový prodej

Manager produktu
- zjistí nejvýnosnější produkty a kombinace produkt – klient.
- různé typy klientů potřebují různý typy produktů a podle těchto skupin se také přiřazuje jejich cena.
Shromažďují se informace o využívání produktů, průměrných zůstatcích, ziscích a nákladech na klienta nebo skupinu klientů.

Výnosy dělíme na:
- úroky (počítají se denně, marže je počítána z průměru),
- provize
- zisky z finančních operací.

Náklady
- abychom udělali správný závěr o výnosu z klienta musíme také správně stanovit náklady.

Žádné komentáře:

Okomentovat