Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Proces kalkulace nákladů metodou ABC:

- zpracovávané výstupní přehledy (zprávy, sestavy) o kalkulaci nákladů metodou ABC se liší od fin. přehledů, protože se vztahují k nákladům v souvislosti s vydanými rozhodnutími a umožňují manažerům, aby se soustředili na zvyšování výnosů v krátko- a středně- dobém úseku.
- důležitá volba IS a hlavně SW pro zpracování výstupů



Kroky

posuzování a potvrzování potřeb
i. zajistit pochopení cílů, plánu průběhu a zajištění projektu, rozhovory s hl. uživateli, vymezení informačních potřeb
určení oznamovacích jednotek
- vymezení produktů a transakcí
i. důraz kladen na analýzu činností a na možnosti redukce, eliminace nebo zlepšení jednotlivých činností
ii. produkty a služby jsou potřebné pouze jako prostředky diferenciace podobných činností, které však přinášejí různé výnosy
- agregace činností
i. činnost nezbytná – vyžadována zákonem nebo je podstatou podnikatelské činnosti
ii. činnost dobrovolná – není nezbytná a nemění se s objemem nezbytných činností společnosti
iii. činnost podpůrná – nevztahuje se k produktům, ale zajišťuje podnikání – mohou být jak nezbytné, tak i dobrovolné
iv. činnost provozní – vztahuje se k produktům – nezbytné, pokud jsou základními činnostmi, a dobrovolné, pokud se nemění s objemem podnikání
- vymezení vztahových veličin
i. „cost drivers“ – nákl. činitele, veličiny vyvolávající náklady, v případě změny působí na objem nákladů
ii. váží se na objem, kvalitu, čas a úroveň poskytované služby
- vymezení klientů a skupin klientů
i. základna pro posouzení výnosnosti klienta
ii. třídění a seskupení má být provedeno dříve, než jsou shromážděna jakákoli data
shromažďování dat (objemy a hodnoty)
i. zahájeno, jakmile jsou vymezeny informační potřeby

Žádné komentáře:

Okomentovat