Základní mar. Strategie mají zefektivňovat výběr konkrétních inovací produktu, např.
ü Identifikací možných konkurenčních výhod
ü Vhodných strategií růstu tržeb
ü Vhodných inovačních strategií
Výběr mar. Strategie závisí na konkrétních podmínkách. Měla by být „šita na míru“ pro tyto podmínky. Cíle a strategie mohou zestárnout, proto je třeba neustálé kontroly a auditu MS.
Mar. Audit – pravidelné hodnocení mark. Prostředí podniku, jeho mar. Cílů, strategií, programů a činností.
Členění strategií – Porterův přístup
- model vychází z vymezení základních možností získání konkurenční výhody.
~ Nazývány též generické konkurenční strategie – základní strategie, z nichž lze odvodit mnoho dalších jednotlivých strategií, přizpůsobených konkrétním podmínkám.
- Nejlepší je kombinace strategií
· Strategie diferenciace produktu
· Strategie minimálních nákladů
· Ohnisko soustředění
1. Strategie diferenciace produktu
- odlišení od produktů konkurence
~ Konkurenční výhody se dociluje na základě jedinečnosti produktu, kterou kupující oceňuje.
~ Diferenciace –odlišení od produktů konkurence=získání výhody na trhu.
a. odlišnost vlastního provedení produktu – jedinečné funkční vlastnosti oproti konkurenci; odlišení se týká „jádra“
b. řešení obalů produktů a jejich označení.
c. poskytováním doprovodných služeb
d. význam psychologických metod – ovlivňování kupního chování reklamou
U kusové, sériové či malosériové výroby
Žádné komentáře:
Okomentovat