Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. ÚKOLY MAGANEMENTU PODNIKATELSKÉHO SUBJEKTU

(definice managementu; charakteristika procesů managementu/plánování, organizování, vedení pracovníků, kontrola a řízení/; hierarchické uspořádání managementu; manažeři/složky kompetentnosti, role manažera/; vztah vlastníci-manažeři; klíčové faktory úspěchu řízení akciové společnosti)
___________________________________________________________________________


DEFINICE MANAGEMENTU:

Management je proces plánování, organizování, vedení, kontroly a řízení pracovníků organizace a jimi využívaných zdrojů, jehož působením organizace směřuje k vytyčeným podnikatelským cílům s vynaložením co nejmenších nákladů.

PLÁNOVÁNÍ je výchozí manažerskou činností a jeho smyslem je navrhnout vizi co nejlepší cesty ke stanovenému cíli. Kromě této své hlavní úlohy slouží plán i jako základna pro sjednocení úsilí všech pracovníků organizace jedním směrem (k dosažení stanoveného cíle) i jako nástroj pro kontrolu správnosti postupu k tomuto cíli.

ORGANIZOVÁNÍ napomáhá ke kompletaci vlivu plánování, neboť jeho základním úkolem je přidělit plánovaným činnostem vhodného nositele a odpovídající zdroje, resp. část potřebné kapacity dělitelných zdrojů.

Zatímco činnosti plánování a organizování mají v procesu managementu v podstatě statickou roli, jsou další dvě skupiny manažerských činností výrazně dynamické.

VEDENÍ pracovníků je projevem emocionálního působení na pracovníky organizace způsobem, který zaručí jejich co nejvyšší pracovní výkonnost při současném zajištění co nejvyšší kvality pracovních výsledků.

KONTROLA A ŘÍZENÍ - na rozdíl od vedení pracovníků - svým pojetím zcela racionální působení, které využívá zpětnou vazbu pro odstranění odchylky mezi plánovaným postupem k vytyčeným podnikatelským cílům a jeho skutečným průběhem.

Žádné komentáře:

Okomentovat