- významným činitelem úspěšnosti a snižování rizik inovací produktů v podnicích mohou být vhodně a účelově zvolené organizační struktury jaké nástroje pro efektivní tvorbu.
- Je třeba, aby se IP uskutečňovaly jako komplexní inovační akce – nekomplexní řešení IP bývá hlavní příčinou jejich komerčního neúspěchu
- Charakter, rozsah, náročnost a posloupnost činností by měly být managementem podniku důkladně zvažovány při plánování, organizování.
- Při org. zabezpečování tvorby inovací se využívají rozmanité modifikace tzv. maticových org. struktur.
Faktory:
~ Stupeň novosti inovace produktu pro zákazníky a podnik.
~ Povaha produktu (výrobek, služba, spotř. či výrobní prostředek), konkrétní segmenty trhu.
~ Technická úroveň, konstrukční složitost a technologická náročnost produktu.
~ Investiční náročnost.
~ Druh a charakter výroby, typ výroby (hromadná, sériová, kusová).
~ Potřeba a možnosti externí spolupráce při vývoji a zavádění nového produktu do výroby a na trh.
~ Nasycenost trhu příslušným produktem, známost na trhu, konkurence.
~ Rozsah propagace, reklamy a dalších nástrojů propagace.
~ Využití stávajících distr. sítí či budování nových distr. sítí.
Žádné komentáře:
Okomentovat