Delegování rozhodovacích pravomocí je aktem přenesení části manažerské autority na podřízeného pracovníka, čímž dochází k decentralizaci rozhodovacích pravomocí vrcholového managementu na podřízené.
Je projevem decentralizace organizační struktury a vede k její větší flexibilitě.
Manažer se musí spolehnout na svého podřízeného, musí mít důvěru v jeho schopnosti → schopnosti může prověřovat zvyšováním náročnosti delegace po stupních:
1. analyzuj problém a seznam mne se jeho hlavními aspekty - já rozhodnu, jak přistoupit k řešení problému
2. zabývej se problémem, navrhni několik alternativ řešení a 1 z nich doporuč k realizaci - já rozhodnu o jejím akceptování
3. posuď problém a navrhni nejlepší způsob řešení - po mém schválení zabezpečíš realizaci navrženého postupu
4. posuď problém a navrhni nejlepší způsob řešení se kterým mě seznámíš - realizuj navržený postup, pokud nerozhodnu jinak
5. pověřuji tě řešením problému - informuj mne až bude vyřešen
Charismatické vedení
- rozhodujícím faktorem úspěšnosti každého podnikatelského procesu organizace je osobnost manažera
- strategická organizační změna vyžaduje nové pojetí vedení → nestačí jen kouzlo osobnosti vedoucího, ale musí být doplněno dovednostmi o vytváření manažerských týmů, přejímáním nových rolí manažery a budováním systémů podporujících realizaci organizační změny
Žádné komentáře:
Okomentovat