Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3. Vztahy pracovníka banky ke klientele

1.1. Pracovník banky uplatňuje zdvořilý, korektní a nestranný přístup ke všem klientům.Obchodní jednání musí být vedena slušně, nestranně a podle kritérií obchodního zájmu, bez předpojatosti či zvýhodňování, plynoucího z osobních motivů pracovníka banky.
1.2. Pracovník banky poskytuje klientovi úplné, nezkreslené, pravdivé a srozumitelné informace, týkající se obchodního vztahu klienta k bance. Dbá aby podmínky a jednání byly pro klienta transparentní a srozumitelné.
1.3. Obdobná pravidla se uplatňují i při stížnostech klientů. Pracovník banky je povinen stížnost řešit nepředpojatě a seznámit klienta s pravidly a postupy uplatňovanými v bance pro řešení stížností.
1.4. Pracovník banky zachovává důvěrnost informací, spjatých s obchodním vztahem ke klientovi.

Vztahy bank navzájem

2.1. Obchodní soutěž bank navzájem je přípustná pouze na základě nabídky vysoké profesionální úrovně a kvality služeb. Za odporující zásadám bankovní etiky se považuje podbízení se nepřiměřeně vysokými úroky z vkladů či nízkými úroky z úvěrů, nebo využíváním jiných výhod. Za odporující se dále považuje poukazování na nedostatky v kvalitě či mezery v nabídce produktů jiných bank či na obdobné poukazování na personální vybavení jiných bank. Obchodní soutěž, akvizice, publicita a reklama bank budou vedeny tak, aby nenarušily důvěryhodnost a nepoškodily prestiž komerčních bank jako celku.
2.2. Banky se navzájem zdrží všeho, co by mohlo vést k narušování požadavků tohoto etického kodexu v části obecné či v částech, týkajících se pracovníků.
2.3. V personálních záležitostech budou banky postupovat obezřetně tak, aby vzájemně nepoškozovaly své možnosti vyžadovat od pracovníků dodržování etických zásad nebo vyvozovat důsledky z jejich nedodržení. Především v případech, kdy přecházejí pracovníci z jedné banky do druhé, bude banka při přijímání takového pracovníka postupovat s přihlédnutím k okolnosti, zda u svého předchozího zaměstnavatele neporušil hrubě etické zásady tohoto kodexu.
2.4. Dodržování tohoto etického kodexu bude sledováno na půdě Bankovní asociace a z toho plynoucí závěry či rozpory budou Bankovní asociací řešeny ve smyslu příslušných částí Stanov. Stejně tak bude Bankovní asociací v přiměřených intervalech posuzována eventuální aktualizace či zpřesnění tohoto kodexu.





Použitá literatura: Dovednosti a image manažera str.35-38

Žádné komentáře:

Okomentovat