Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Strategie minimálních nákladů

- Podnik usiluje o dosažení co možná nejnižších nákladů na produkci a distribuci produktů.
- Kritériem jsou náklady konkurenční
- Silné uplatňování cenové konkurence – nástroj konkurenčního boje.
- Podnik získává větší podíl na trhu, možnost vyrábět a prodávat více než konkurence – vysoké tržby.
- Využíváno u hromadné produkce (běžné spotřební zboží – potraviny, elektronika, textil).
- Založeno na používání nejmodernějších technologií výroby a progresivních způsobů organizace výroby.


3.Ohnisko soustředění (strategie tržního koutu)

- Soustřeďování na jednu či několik úzkých částí trhu – tzn. kvalifikovaná segmentace trhu.
- Úspěch se docílí lepším řešením potřeb určité části trhu.
- Nástroje MM utváří tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám daného segmentu trhu.
- Nástroje marketingu jsou „šity na míru“ příslušnému segmentu -> výhody oproti konkurenci.
- U kusové, sériové či malosériové výroby.
Členění strategií podle míry agresivity podniku v oblasti IP

- dána, jak výborně či útočně si podnik počíná při vytyčování svých rozvojových záměrů v oblasti IP.
- Míra agresivity je hodnocena ve srovnání s rozvojovými záměry podniků ve stejném odvětví, kam příslušné IP patří

Žádné komentáře:

Okomentovat