Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. Etapy procesu tvorby IP

Povaha procesu tvorby konkrétní inovace produktu, jeho jednotlivých etap je výrazně ovlivněna tím, jakým způsobem podnik získává nový produkt do svého produktového mixu.

A.Způsoby získávání nových produktů do PM

Nový produkt může producent do svého PM získat:

· Nový produkt může podnik vyvinout vlastními silami – potřebné zdroje a kapacity, které komplexně zabezpečí konstrukční, techn., materiálovou, organizační a mtg přípravu nového produktu.

· Využít vnějších zdrojů (v praxi velmi častým jevem).
a. zakoupí licenci, využije know-how – i franchising (jedna osoba poskytuje právo podnikat pod obchodním jménem druhé osobě.
b. smluvně zadá prováděné některých prací v rámci přípravy nového produktu jiným institucím (část výzkumně vývojových prací, vypracování projektu apod.).
c. akvizice ve smyslu převzetí fungujícího podniku či části na základě koupě a prodeje.

Podnik se dohodne s jinými subjekty na společném výzkumu a vývoji.

Žádné komentáře:

Okomentovat