Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

B.Tvorba a ověřování koncepce nového produktu

Koncepce produktu – propracovaná verze předpokládaného nového produktu

Ověřování koncepce - – náklady na tvorbu koncepce jsou tím větší, čím větší je její konkrétnost.
Koncepce může mít formu:
- Slovního popisu
- Náčrtku produktu s popisky
- Modelu produktu

Výsledky testování mohou vést k rozhodnutím o dalších modifikacích, propracování či zamítnutí.
Následují další ekonomické rozbory:
- odhady poptávky a možných tržeb;
- odhady nákladů.


C.Tvorba a ověřování fyzické podoby nového produktu


Na základě schválené koncepce – pokud je to účelné se zhotovují prototypy daných nových produktů.
~ Hledání odpovědi na otázku, zda lze mtg koncepci převést v reálný produkt se všemi jeho parametry.
~ Doba vývoje a ověřování prototypu může trvat několik let nebo jen týdnů či dnů.
Požadavky na vývoj prototypů:
· musí „ztělesňovat“ všechny pro spotřebitele podstatné vlastnosti, tzn. prototyp by měl garantovat, že bude dosaženo celkové spotřebitelské hodnoty pro zákazníka.
· garantovat, že nový produkt lze vyrobit efektivně, tedy s přiměřenými náklady.
· prototypem by měla být dostatečně ověřena bezpečnost obsluhy, zdravotní a ekologické aspekty.

Funkční testy prototypů – ověřit způsobilost nového produktu plnit bezpečně a efektivně dané funkce.
Spotřebitelské testy prototypů - podrobení spotřebitelskému testu (hodnocení ze strany spotřebitelů)

Žádné komentáře:

Okomentovat