Ø Strategie ofenzivní
Ø Strategie druhého nejlepšího na trhu
Ø Strategie defenzivní
Ø Zůstatková strategie
Strategie ofenzivní – snaha přijít na trh se zcela novým produktem jako první, dosáhnout „šampióna trhu“
- založena na produktových a technologických inovacích nejvyšších řádů (špičkové inovace) -> kapitálová náročnost
- značné podnikatelské riziko: neúspěchy ve výzkumu a vývoji, velké investice na zajištění kapacit –negativní ovlivnění celkové rentability vloženého kapitálu.
Strategie „druhého nejlepšího“ na trhu=strategie mírně ofenzivní – s novými produkty jde podnik na trh v těsném časovém závěsu za „tím prvním“ (FOLLOW ME).
- při správné aplikaci lze snížit podnikatelské riziko: využití zkušeností konkurence.
- výhoda: přijít na trh s účinnými variantami či modifikacemi.
Strategie defenzivní – založena na hromadě produkci standardních, dostatečně známých, na trhu již zaběhlých produktů, není primárně založena na stupni novosti produktových inovací, např. inovace: zavedení nové produktové řady.
Zůstatková strategie – využití možností uplatnit se ve zbytkových oblastech kdysi rozsáhlých trhů, které většina konkurence opustila pro svou neatraktivnost.
- velice malá aktivita v oblasti produktových inovací – minimální (tzv. nízkých řádů).
- velmi nízké či téměř žádné náklady na vývoj nových produktů.
- volena k sanaci podniku – tzv. „ozdravná opatření“.
Účelné v rámci jednoho podniku kombinovat strategie s různou mírou agresivity.
Žádné komentáře:
Okomentovat