Trh se svojí dynamikou představuje rizika, hnacím faktorem je podnikatelská odměna úsilí o snížení rizik
Top management - strategická úroveň 2 – 5 let
Divizní řízení, řízení produktu, jakost, technologie – taktická úroveň měsíce 2 - roky
Výroba, obchodní činnost – operativní úroveň týdny – 1 rok
Úrovně řízení a typy managementu
Strategický management – umění, věda – formulovat, implementovat a hodnotit soustavu, rozhodnutí, které umožní v organizaci dosáhnout vytčených cílů
3 stádia strategického managementu:
1.) Formulace strategie: vize, určení externích O/T, interních S/W, stanovení dlouhodobých cílů, výběr strategie pro jejich dosažení
2.) Implementace strategie: určení konkrétních úkolů, organizačního uspořádání, motivace pracovníků, rozdělení zdrojů pro uplatnění strategie
3.) Hodnocení strategie: průběžné hodnocení a zpětná vazba
Strategické rozhodnutí – kombinace intuice a analytických rozborů
Nutnost adaptace na změny prostředí – informační systémy
Přínosy strategického managementu:
- lepší výběr strategické varianty
- princip společného závazku managerů a zaměstnanců
- zvýšená odpovědnost zúčastněných
- výsledek lepší hospodářský výsledky
Žádné komentáře:
Okomentovat