Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Implementace podnikové strategie v organizační struktuře podniku

- strategické programy – uplatnit je v živém organismu – organizační procesy
Organizační struktura
- musí odpovídat dlouhodobým cílům a určené strategii pro jejich dosažení
- odrážet vertikální a horizontální propojení struktury, centralizace, decentralizace, pravomoci
- efektivnost organizačních procesů zvyšuje přijatá kultura

Výběr organizační struktury pro určenou strategii firmy


1. Nadřazenost cílů
2. Strategie
3. Struktura
4. Systémy
5. Styl
6. Zaměstnanci
7.Dovednosti


Sedm faktorů, do nichž se promítá strategie (dle McKinsey)

Strategie se musí uplatnit (promítnout) na všech „S“
1. Dlouhodobé cíle musí sdílet všichni pracovníci
2. Strategie musí být implementována do všech funkčních útvarů
3. Organizace, organizační vztahy a informace ve struktuře musí odpovídat zvolené strategii
4. Procesy, procedury (informační systém, plánovací systém, kontrolní systém) umožní implementovat strategii
5. Je třeba zajistit, aby management pracoval stylem, který vytváří motivační prostředí pro implementovanou strategii
6. Správné rozmístění kvalifikace a identita s kulturou u všech zaměstnanců
7. Schopnosti a úroveň zajišťování nejdůležitějších činností v podniku (výzkum, finanční řízení, marketing, servis apod.)

Při operacích v současně prosazovaných zeštíhlených organizacích (lean) se objevuje metoda nových – dynamických 7S
1.) Stakeholders satisfaction (dokonalý přehled o nárocích)
2.) Strategie soothsaying (předvídat příležitosti – dřív než konkurence)
3.) Speed (rychlá akce)
4.) Suprise (akce načasované s momentem překvapení)
5.) Signals (ovlivňování trhu a konkurence vysíláním signálů)
6.) Shocks (porušování rovnováhy trhu neustálými šoky)
7.) Shifts (dosažení příznivých posunů v pravidlech hry)

Žádné komentáře:

Okomentovat