Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Struktura strategického managementu

a.) formulace poslání rozvoje
1.) vize strategického podnikatelského záměru – stručné vyjádření účelu a smyslu našeho záměru, konkurenční výhody i předpokládané cíle
2.) dlouhodobé cíle (kam se chce podnik dostat) – většinou na období 2 - 5 let – mají být kvantitativní, měřitelné, reálné, srozumitelné, progresivní, hiearchicky postavené – většinou: nárůst aktiv
nárůst tržeb
ziskovost
podíl na trhu
sociální a ekologické cíle
cíle: publikované a nepublikované
hladina působnosti
časový rámec
3.) strategie – strategické programy, kterými se chce podnik dostat podle své vize k plnění dlouhodobých cílů
b.) strategická analýza
1.) externí analýza – analýza makro a mezoprostředí a vyhledávání příležitostí a hrozeb
2.) interní analýza – analýza vlastního podniku, silné a slabé stránky

3.) revize a doplnění původní vize – provádí se na základě výsledků externí a interní analýzy
4.) vytčení konečných dlouhodobých cílů – vyplývá z revidované vize
5.) analýza výběru nejvhodnějších strategií pro dosažení cílů

Implementace strategie podnikatele
1.) zpracování podnikatelského záměru – hlavní úkoly: marketingový – obchodní plán, rozdělení zdrojů, kapacity produkce, finanční analýza, analýza rizik
2.) zpracování podnikatelského plánu
3.) implementace strategie v organizační struktuře podniku
4.) vytvoření vztahů v podnikové struktuře

Žádné komentáře:

Okomentovat