a.) externí prostředí
- makroprostředí (existuje nezávisle na vůli podniku)
- mezoprostředí (podnik může částečně ovlivnit nástroji marketingu)
PŘÍLEŽITOSTI, HROZBY
b.) interní prostředí
- mikroprostředí (podnik ovlivňuje svými činnostmi)
SILNÉ, SLABÉ STRÁNKY
Externí analýza
Prováděna s respektováním času (minulost, přítomnost, budoucnost).
Makroprostředí:
Legislativa
Soustava zákonů ovlivňujících podnikatelský záměr, nařízení vlády, normalizace
Demografie
Studuje se složení obyvatel, věkové struktury, regionální údaje.
Sociologie, kultura
Pravidla pro zaměstnanost, sociální programy, programy zdravotní, kulturní.
Technologie
Technická a technologická úroveň.
Politika
Systém plánování, vlastnické principy, regulační a deregulační zásady, podpora programů.
Ekologie
Ekologické předpisy mohou ovlivnit investiční výstavbu, použití některých materiálů a norem.
Žádné komentáře:
Okomentovat