Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. Inovace jako plánovaný postup

klima, kreativita, vize, procesy pro realizaci, šampioni
2. Nový produkt a jeho technologie je jádrem dlouhodobého rozvojového programu















3. změna chování k inovačnímu programu podniku

Marketingové strategie s podporou inovačních procesů
Možnosti různých strategií na trhu – matice, která má dva základní rozměry:
- typ trhu (stabilizovaný, nový)
- typ výrobkové inovace (průběžná, podstatná)

Matice pro stanovení marketingových strategií s podporou inovačních procesů

1. S – Konkurenční cenové strategie (snížení ceny)
I – Inovační opatření pro snížení nákladů, úprava technologie, distribuce, prodeje
2. S – Rozšíření sortimentu výrobků, případně jejich technických nebo jiných parametrů
I – technický a technologický rozvoj
3. S – Rozšíření technologického užití výrobku
I – Technický rozvoj uvnitř stávající generace výrobků
4. S – Nový výrobek pro stávající zákazníky
I – Protože zákazníci znají užitnou hodnotu výrobku, musí být volen zcela nový typ výrobku s vysokým řádem inovační změny
5. S – Exklusivní trh, nabízet nejvyšší vyspělost výrobků se specifickými službami, které nemá nikdo z konkurence. Tomu odpovídá rovněž nová vysoká cena.
I – Inovace s vysokými náklady, které se musí vrátit cenou výrobků
6. S – Diverzifikovaná strategie složená
I – Inovační programy musí postihnout požadovanou úroveň nového segmentu trhu
7. S – „Odstřelovačská“ strategie
I – Inovace šitá na míru pro výklenek trhu

Žádné komentáře:

Okomentovat