b.) Marketing
- Analýza zákazníka – informace o zákaznících a jejich potřebách, analýza trhu a pozice na trhu, vývojové trendy profilů zákazníků, optimalizace segmentu trhu
- Nákup subdodávek – výběr z alternativ subdodavatelů, cena a kvalita subdodávek – rozhodování o možnostech použití strategie zpětné integrace
- Prodej produktů – jedná se o prodej určených produktů a spolu s tím i o propagaci, způsoby prodeje, vztahy k zákazníkovi
- Plánování produktu – marketingové testy produktů, zjišťování pozice značky na trhu, sledování garancí, balení produktů, sledování kvality produktu, servisu
- Cenová politika – hlavními subjekty, které zajímá cena jsou: zákazník, vláda, subdodavatelé, distributoři, konkurenti – strategie by měla zvažovat užití dopředné integrace
- Distribuce – skladování, distribuční kanály, prodejní síť, zásobování sítě, doprava, problematika velkoobchodu i maloobchodu
- Marketingový průzkum – systematické vyhledávání, záznam a vyhodnocování dat o trhu
- Analýza možností
- Sociální zodpovědost
c.) Finance a účetnictví
Zhodnocení finančních silných a slabých stránek.
- Investiční rozhodování – kapitálový rozpočet
- Finanční rozhodování – zdroje pro investování
- Dividendové rozhodování – zahrnuje určení procentní části zisku pro výplatu dividend
- Finanční analýza pro hodnocení podniku nebo strategického záměru – výchozím zdrojem informací jsou účetní výkazy:
- rozvaha
- výsledovka
- čistý pracovní kapitál
Žádné komentáře:
Okomentovat