Trh, zákazník, konkurenční pozice – inovační úroveň
Inovační aktivita zejména průmyslových firem – klíč k podnikatelskému úspěchu
Inovační strategie podle M. Portera mají rovněž základ v inovačních procesech.
1.) nízká cena
2.) špičková kvalita
3.) vybraní zákazníci
Současní autoři inovačních teorií: P. F. Drucker, T. J. Peters, R. H. Waterman, R. M. Kanterová. Za klasika a otce teorií inovací se uznává J. A. Schumpeter. Jeho základní přínosy platí dodnes: - úspěšný výsledek inovace je jeho realizace v praxi
- klíčová osoba - inovátor
Principy a klasifikace inovací
- výrobkové - průběžné
- podstatné
T1 T2 Čas
T1, T2 – okamžik průběžné inovace
Q – podle velikosti - nový druh
- nový typ
Druhy inovací
- procesní
- manažerské
Intenzita inovační změny: Identifikace většinou pomocí inovačních řádů.
Plán inovací – dílčí akce harmonicky sladěné.
Inovační politika podniku - zdroje v podniku, rizika, ztráty.
Výsledky inovačního procesu: Musí být lepší, než jakékoliv očekávání zákazníka.
Žádné komentáře:
Okomentovat