Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Matice konkurenčního profilu (CPM)

Porovnání konkurenčních vlastností podniku se srovnatelnou konkurencí na základě vybraných interních faktorů.
1.) Určí se několik faktorů – širší než IFE – např. podíl na trhu, konkurence cenou, finanční pozice, kvalita výroby, oblíbenost u zákazníků
2.) Stanoví se váha faktorů (0 – 1) -  = 1 – vliv na úspěšnost v oboru
3.) Ohodnotit jednotlivé faktory u konkurenčních firem – 1,2, 3, 4 viz. IFE (velké W, malé W, malé S, velké S)
4.) Násobit hodnocení váhou – vážený poměr
5.) Sečíst u jednotlivých konkurentů vážený poměr – nejlepší jsou ty s největším součtem vážených poměrů

Strategická analýza
Rámec strategické analýzy je rozdělen do 3 stupňů:
1.) Zpracování vstupních údajů
2.) Generování alternativních strategií
3.) Výběr konečné optimální strategie
a.) strategie TOWS
analýza prostředí – seznam O, T a S, W
provedení hodnocení IFE, EFE, CPM může obohatit zpracovávanou vizi – revize se provádí z různých hledisek:
- vyhodnocení O mohou posílit vizi
- snaha obejít vyhodnocení T
- max. se využije S
- eliminace W

Žádné komentáře:

Okomentovat