Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Doplňující a závěrečné informace o marketingu

90. léta – krize velkého podnikání – rozvoj malých a středních podniků.
Hlavní přednosti: Vysoká flexibilita, kreativita, schopnost inovace
Nebezpečí z používaného charismatického (vizionářského) systému řízení malých podniků:
- málo plánu, rozpočtu, kontroly
- autokratické (nedemokratické) metody řízení
Charakteristiky malých podniků ve světě:
USA: velmi malé – do 20-ti zaměstnanců, malé – 20 až 90 zaměstnanců, střední – 100 až 500 zaměstnanců.
47 % podíl na HDP, 60 % zaměstnanců
Velká Británie: malé do 200 zaměstnanců, střední nad 250 zaměstnanců
Holandsko: malé 50 až 75 zaměstnanců, střední do 300 až 500 zaměstnanců
- ve skutečnosti závisí na prostředí
Obecné výhody ve světovém hodnocení:
Nová pracovní místa, dobré finanční výsledky, nižší režie, rychlost změn – operativnost
Obecné nevýhody ve světovém hodnocení:
Omezenost vlastních zdrojů, problémy s likviditou, špatně prováděný marketing.
Přesto světová ekonomika podporuje vznik malých podniků – antimonopolní prvek, řešení nezaměstnanosti, privatizace státního majetku, řešení problémů regionů, životní prostředí apod.
Proto ve světě: Podpora státních a legislativních orgánů – daně, subvence, investiční úvěry, vzdělávání, poradenství, inkubátory, obchodní a inovační centra, parky, státní objednávky.
Schéma založení malého podniku:
Dává se přednost klasickému schématu před divokým charismatickým přístupem.

1. Myšlenka o podnikání, 2. Hodnocení vlastí osoby a nejbližšího okolí, 3. Výběr oboru podnikání, 4. Průzkum trhu, 5. Výhled na obchodní úspěch – tržby, 6. Určení místa podniku, 7,8. Obchodní plán, výrobní plán, 9. Organizace podniku, 10. Právní uspořádání podniku, 11. Pojištění, 12. Účetnictví, 13. Podnikatelský plán včetně rozpočtu, 14. Podnět k zahájení činnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat