Synergie – schopnost uplatnit multidisciplinární pojetí řešení strategických problémů, je hlavním přínosem integrace manažerských přístupů k různým oblastem aktivity.
Synergie ve strategickém působení manažera vychází z propojení nezbytností vyplývající z propojení technického rozvoje, vlivů vnitřního a vnějšího prostředí, personálního rozvoje. Dále také z aplikací informačních technologií, informací o výsledcích vědy a výzkumu, zvyšování kvalifikace zaměstnanců a disponibilitě kvalifikované síly.
MARKETINGOVÁ OPATŘENÍ
Výchozí základnou pro formulaci marketingových cílů a opatření je analýza situace na trhu. Soubor aktivit „marketing-mix“ slouží k získání konkurenčních výhod na zvolených cílových trzích. Jedná se o tzv. 4P (product, place, price, promotion). Důležité je dosáhnout synergického propojení 4P v reakci na výsledky trhu.
Marketing – mix
- price – určení zaváděcí ceny – stanovení takové ceny, která povzbudí zájem zákazníka o pořízení produktu (nesmí se zapomenout nato, že co zákazník očekává: kvalita = cena)
- product – realizace propagační kampaně
- place – příprava prodejců, jejich motivace a distribuční kanály
- promotion – další podpůrné aktivita pro zvýšení atraktivity produktu
Dovednosti a image manažera - Zbyněk Pitra – BIVŠ –2002 – str.95-107
Žádné komentáře:
Okomentovat