(definice pojmu firemní kultura; složky firemní kultury /”model sedmi S”: strategie firmy, systémy organizace, struktura vazeb mezi útvary resp. systémy firmy, styl vedení pracovníků, schopnosti pracovníků, spolupráce uvnitř firmy/; změna panujících zvyklostí a management firemní kultury; jednání a chování pracovníků /postoje lidí, osobnost člověka, typologie osobností/; typy hodnotové orientace pracovníků)
Definice pojmu firemní kultura
- firemní kultura je soubor hodnotových představ a norem chování, který je produktem managementu podniku a ovlivňuje základní postoje zaměstnanců, je všeobecně přijímán a dlouhodobě udržován
- jednotlivé složky působící na organizaci jsou představeny tzv. “modelem sedmi S”
Složky firemní kultury – “model sedmi S”
- stav organizační kultury je vymezován těmito složkami:
§ strategie organizace – dlouhodobé podnikatelské cíle, které určují i možné cesty k jejich naplnění až do pozic jednotlivých pracovníků
§ systémy organizace – organizační útvary zřízené podle principu dělby práce pro dosažení strategických cílů
§ struktura organizačních vazeb mezi jednotlivými útvary – vymezení pracovní i komunikační vyzby při výkonu pracovních činností
§ styl vedení pracovníků - způsob, jakým jednotliví manažeři uplatňují svoji mocenskou autoritu
§ schopnosti pracovníků – dispozice pro určité pracovní činnosti, spolupráce uvnitř skupiny
§ spolupráce mezi jednotlivými prvky organizace – úroveň koordinace dílčích pracovních aktivit ke společnému cíli
- působení jednotlivých složek je vzájemně provázáno
Žádné komentáře:
Okomentovat