Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

STRATEGICKÉ CÍLE

Vznikající podnikatelské příležitosti jsou analyzovány nejen ve vztahu k charakteru vnitřního prostředí, ale také k hlavním cílům organizace, kam řadíme:
zisk – každá firma je založen za účelem zhodnocování vloženého kapitálu
rozvoj organizace- aby firma dosáhla žádoucích zisků, musí být konkurenceschopná
komerční dimenze - trvalý rozvoj v oblasti komerční (podíl na trhu)
technická dimenze (tempo inovačního rozvoje)
pověst (image firmy na veřejnosti)
3. úroveň vztahů se zákazníky – zákazník = jediný zdroj příjmů. Je potřeba udržet si loajalitu co největšího počtu zákazníků => reinvestice části zisku do rozvoje vztahů
4. péče o vlastní zaměstnance- bez úsilí a iniciativy zaměstnanců není možné upevnit konkurenční pozici na trhu. Zaměstnanci jsou ochotni požadované úsilí a iniciativu vynakládat přinese-li jim to nějaké výhody => reinvestice 48sti zisku do programů péče o zaměstnance = vyšší výkonnost a větší loajalita

Organizace při koncipování svých strategických plánů musí vždy pracovat se souborem vzájemně provázaných cílů, ne se zaměřit na cíl jediný !!


KONKURENČNÍ STRATEGIE

Organizace se musí řídit strategií hledání odpovědi na podstatnou otázku: Do jakých produktů, technologií a trhů investovat přednostně omezené zdroje?

Každá organizace je vystavena působení 5 hlavních konkurenčních sil, jež by měla odhalit analýza konkurence.

1. aktivity stávajících konkurentů (rivalů) – většinou směřují k narušení nastolení rovnováhy na trhu při dělbě zákaznických příjmů v jejich prospěch
2. Sila dodavatelů – umožňuje diktovat dodavatelům vyšší cenu dodávky a tím převádět část podílu produkce na celkové sumě zákaznických příjmů na vlastní konto
3. Síla odběratelů – projevuje se analogicky při snižování ceny, za kterou je produkt od výrobce nakupován
4. substituce produktů – odliv zákaznických plateb do jiné oblasti – krácení příjmů všech organizací podílejících se na vzniku produktu původního
5. vstup nového producenta na trh – znamená dalšího uchazeče o podíl na celkové sumě zákaznických výdajů za zboží a služby na daném trhu.

Žádné komentáře:

Okomentovat