Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VOLBU PODNIKOVÉ STRATEGIE SUBJEKTU

- postupy k volbě metod managementu klíčových funkcí a aktivit
- aktivity zaměřené na zhodnocení příležitostí
- úsilí o integraci s předstihem i následně
- defenzivní postupy k ochraně proti působení rivalů a obraně proti vlivu externích hrozeb
- opatření k diverzifikaci báze příjmů firmy a rozhodování o vstupu do nových oborů
- snaha o rozšíření/zúžení nabízené řady produktů, o zvýšení jejich kvality a o modifikaci služeb zákazníkům
- opatření reagující na změny podmínek v oboru
- opatření ke zlepšení krátkodobé ziskovosti
- úsilí o změnu geografického zastoupení
- ofenzivní postupy k posílení dlouhodobé konkurenční pozice firmy a zajištění konkurenčních výhod

ZDROJE KONKURENČNÍCH VÝHOD

Podstatou správné strategické volby je přidělování existujících zdrojů firmy do oblasti podnikání s největším konkurenčním potencionálem. Těžištěm je vybudování a posilování dlouhodobé konkurenční pozice na trhu. Organizace má KONKURENČNÍ VÝHODU kdykoliv má převahu nad svými rivaly, v získání zájmu zákazníků a schopnosti ubránit se konkurenčním silám.
-volba je omezována trhem, jeho podmínkami

zdroje konkurenčních výhod
- nabídka nejlepších produktů na trhu
- nadstandardní zákaznický servis
- nižší výrobní náklady než mají rivalové
- působnost v geograficky příhodnější lokalitě
- modernější technologie
- módnější nebo atraktivnější produkty
- renomé značky, dobrá pověst apod.

Konkurenčních výhod je ve střetu naznačených hlavních konkurenčních sil většinou dosahováno prostřednictvím tvůrčích ofenzivních strategií, které nemohou být snadno napodobeny. Naopak účelem uplatnění a hlavním úkolem defenzivních strategií je ochránit existující konkurenční výhody a udržet stávající konkurenční pozici firmy.

Žádné komentáře:

Okomentovat