– posloupnost rozhodování předcházejících zpracování podnikatelského záměru organizace;obsah podnikatelského záměru; strategické cíle (zisk, rozvoj podniku, úroveň vztahů se zákazníky, péče o vlastní zaměstnance); konkurenční strategie; synergie v řešení strategických problémů; marketingová opatření
STRATEGICKÝ PLÁN
- rozhodnutí o vedení banky, o komplexním postupu a kontrole pro dosažení strategickýchcílů
- metodologický nástroj, jehož pomocí firma definuje způsob tvorby a udržení takové konkurenční výhody, která má zpravidla zajistit budoucí úspěšné působení na trhu
- obvykle na 3 – 5 let; mají podobu programů a politik
ZPRACOVÁNÍ STRATEGICKÉHO PLÁNU
stanovení cílů – cíle musí být jasně vymezeny, musí být jasně řečeno ČEHO MÁ KDY BÝT DOSAŽENO (spojeno s analýzou situace v oboru podnikání – příležitosti a hrozby(
analýza výchozí situace – nutná inventura toho co je a co všechno je potřeba udělat v zájmu dosažení cíle; SWOT analýza (slabé a silné stránky jsou determinující pro volbu STRATEGICKÉ ORIENTACE PLÁNU – ofenzivní, defenzivní)
kapacitní bilance – organizace má omezené zdroje, výsledkem tohoto kroku je specifikace toho co je možné pro dosažení cíle udělat; kapacitně hodnoceny pouze kritické faktory úspěchu zvolené strategie, bilanční srovnání je doplněno ANALÝZOU RIZIKA (nejistota vývoje situace)
zpracování výsledných záměrů – analytický podklad sloužící pro rozhodnutí vrcholového managementu, dokumenty – harmonogram postupu jednotlivých činností, rozpočet nákladů jedn.čin. a rozpis přidělených zdrojů
Žádné komentáře:
Okomentovat