Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Strategický management

Úkoly strategického managementu; faktory ovlivňující volbu podnikatelské strategie subjektu; zdroje konkurenčních výhod; charakteristiky typů podnikatelských strategií (agresivní,neutrální defenzivní, neutrální ofenzivní, defenzivní); realizační pasti strategických opatření

STRATEGICKÝ MANAGEMENT

Snahou strat.manag. musí být trvalé odstraňování existujících slabých stránek firmy a rozvíjení co největšího počtu silných stránek.

HLAVNÍ ÚKOLY
1. rozhodnout v čem bude organizace podnikat a formulovat STRATEGICKOU VIZI – vnutit organizaci povědomí o účelu, stanovit dlouhodobou orientaci jejího chování a specifikovat jasné poslání, které chce firma naplnit.
2. přeměnit strategickou vizi a specifikovat poslání do souboru MĚŘITELNÝCH CÍLŮ A UKAZATELŮ VÝKONNOSTI
3. navrhnout POSTUP k vymezeným cílům
4. IMPLEMENTOVAT zvolenou strategii a zajistit její účinné a účelné provádění
5. HODNOTIT výkonnost, sledovat vývoj organizace a provádět korekční zásahy do dlouhodobé strategie anebo MĚNIT implementovanou strategii v souvislosti se získanými zkušenostmi a měnícími se podmínkami

Při strategickém rozhodování je třeba zohlednit FAKTORY:
- potřeby, přání a požadavky klientů – musí být jasno CO má firma svými aktivitami uspokojit
- existenci různých skupin zákazníků – vědět KDO je cílem podnikových aktivit
- vhodné metody, techniky a technologie – znát JAK jednotlivé požadavky uspokojit

Žádné komentáře:

Okomentovat