Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Obsah a fáze restrukturalizace

Předpoklady úspěchu
- závisí na využití všech synergií, plynoucích z přeformování jednotlivých aktivit, tj. na uplatnění komplexnějšího přístupu
- vytvoření příležitostí pro zásadní přeměnu procesů, praktik, systémů a přístupů k podnikání
- podmíněn sjednocením úsilí vedení i zaměstnanců B
o vrcholové vedení – stanovení základních směrů
o výkonné útvary – konkretizovat postupy realizace
- požadavek stanovení závazného termínu a důkladná příprava zaměstnanců na změnu

Fáze restrukturalizace

Příprava na změnu
Analýza nákladů
Analýza cenové problematiky
Vytvoření restrukturalizačních alternativ
Kultivování alternativ
Nastoupení nového kurzu banky

ad 1) Příprava na změnu
- psychologická příprava
o získání všech pracovníků
o restrukturalizace musí být odůvodňována a formulována jako předpoklad životaschopnosti B v budoucnosti
o vytvořit z lidí komunikačně propojený a jednotným zacílením stmelený celek
- příprava v aspektu nákladovém
o sestavit „rozpočet startovní čáry“ – stanovení jak si banka v současnosti stojí
§ je doveden až do úrovně základních analytických jednotek
- příprava přecenění
o analýza důchodů, vytvářených každou hlavní oblastí podnikání B

ad 2) Analýza nákladů
- ujasnit cíle a úkoly každého střediska a zjistit, jakou část zdrojů B spotřebuje
o hledá se odpověď na otázku, proč a jakými postupy určité činnosti vykonávat
- identifikovat pracovní náplň zaměstnanců v průběhu roku
- kvantifikace celkových nákladů na zabezpečení předmětů činnosti střediska
- výstupem je určení oblastí, ve kterých bude mít přestavba obzvláště vysoký efekt, a formulace východiska k dalšímu kroku restrukturalizace – vytvoření restrukturalizačních alternativ
ad 3) Analýza cenové problematiky
- analýza postavení zákazníků
o významnost vztahu zákazníků k hlavním prvkům každého produktu
o schopnost B vycházet vstříc potřebám zákazníků
o vyhodnocení vztahů mezi cenou a hodnotou u každého produktu
§ B je poté připravena porovnat svoji schopnost uspokojovat potřeby zákazníků se schopnostmi konkurentů a určit vztah mezi hodnotou, kterou klienti oceňují na produktech a cenami, které B od klienta požadují
§ předpoklady pro zjištění možnosti přecenění produktů, služeb a transakcí
- analýza trhu
o info o současném podílu B na trhu
o vyhodnocení úspěšnosti posledních cenových změn
o vysledování geografických anomálií trhu
- vyhodnocení tržního podílu
o vývojové trendy a porovnání podílu na trhu konkurentů za období posledních několika let
- zjištění prostoru pro cenové změny
o zjištění citlivosti klientů na úpravy cen
- ohodnocení rizik ztrátových úvěrů

Žádné komentáře:

Okomentovat