Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ad 6) Nastoupení nového kurzu, resp. vytvoření nové banky

- klíčem k úspěšnému uplatnění nového kurzu B je detailní plánování, směřování k normálním řídícím procesům a důsledné sledování výsledků
- důležité překonat atmosféru nejistoty panující mezi lidmi a rychle zvyšovat morálku
- pracovníci by měli implicitně i explicitně vytvářet mezi klienty pozitivní odezvu



§ Adekvátně reagovat na potřeby, přání a požadavky zákazníků
§ Reagovat na aktivity konkurentů
§ Snižovat vlastní náklady a zvyšovat produktivitu
§ Uplatnit nové technické principy či technologie
§ Vyhovět přáním vlastníků či akcionářů

Zpracování plánu realizace organizační změny musí předcházet podrobná diagnostická analýza vnitřního prostředí organizace.
Je to proces, jehož cílem je odhalit existující slabiny a nedostatky v organizačním uspořádáním podnikatelských činností (procesů) v úrovni systému (celku) jednotlivých organizačních útvarů a i jednotlivých pracovníků za účelem jejich řešení.

Cílem organizační změny je zvýšit hodnotu organizace zvýšením konkurenceschopnosti jejích produktů
V procesu organizační změny se vzájemně střetávají anebo doplňují 4 hlavní vedoucí role -
§ advokát změny - (navrhovatel) - jemuž chybí mocenský vliv
§ sponzor změny, člen vrcholového vedení, který změnu prosazuje
§ cílový objekt změny - pracovní kolektivy, jednotlivci
§ nositel změny - kolektiv, jednotlivec, který má změnu implementovat.
Jejich vzájemná kritická spolupráce je zárukou kvality projekčního řešení.

Informační systémy a informační technologie jsou účinnými nástroji, které umožňují i usnadňují implementaci organizační změny.

Restrukturalizační změny je možno provádět i v procesech managementu - protože management je proces jako každý jiný. Jeho změny musí proběhnout kdykoliv se to ukáže jako nezbytné.

Business reengineering vychází ze dvou spouštěcích momentů:
§ z aplikace výkonných prostředků informační technologie a
§ ze zvyšující se úrovně vzdělanosti a odborných kompetencí pracovníků


Zdroj: Bankovní strategie

Žádné komentáře:

Okomentovat