Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Distribuci dělíme:

- akviziční část – řešení těchto otázek: KAM, KDO, JAK
- fyzická část – soubor činností všech zúčastněných prodejní cesty vyvolaný pohybem zboží od výrobce ke spotřebiteli => je řešena logistikou

Náklady na distribuci tvoří často podstatnou část ceny, proto je nutno zabývat se otázkou nákladů v distribuci, neboť ty jsou často významným konkurenčním nástrojem.
Distribuční kanál zprostředkovává celou řadu aktivit, které jsou významné jak pro výrobce, tak i zákazníka. Tyto vztahy se nazývají výměnné toky:
1/ fyzické toky
2/ vlastnické toky
3/ finanční toky
4/ informační toky
5/ stimulační toky

Distribuční články

a/ přímé – od výrobce ke spotřebiteli /1 kupní smlouva/
b/ nepřímé – na tentýž produkt více kupních smluv
/ V―> VO ―> MO ―> S /

Do prodejní cesty řadíme tyto účastníky:
- výrobce
- velkoobchod
- maloobchod mezičlánek /prostředník/
- spotřebitel

Mezičlánek plní tyto funkce

 provádí aktivity ve výzkumu trhu
 zabezpečuje informační tok
 navazuje kontakty s potencionálními zákazníky
 utváří a přizpůsobuje nabídku zákazníkovi
 dosahuje dohody o ceně
 zajišťuje fyzickou distribuci
 vytváří finanční zdroje a přebírá na sebe rizika

Žádné komentáře:

Okomentovat