Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Funkce distribučních kanálů

► obchodní
► podpůrná (umožňuje vytvářet finanční zdroje umožňující nákup ze strany
zákazníka)
► logistická (fyzické dopravení zboží ke spotřebiteli)

Propagace – Promotion

Marketingová komunikace = propagace – velmi důležitý nástroj M Mixu; důležitá návaznost na ostatní nástroje
Klade si za cíl vytvořit u spotřebitelů takový postoj k výrobku nebo ke službě, který může později vyústit v samotnou koupi.
Je výhodná pro obě zainteresované strany:
a/ výrobci získávají přístup na trh
b/ spotřebitelé získávají zdarma důležité informace o výrobci, produktu, které jim usnadní orientaci na trhu

Funkce propagace

 informativní – informuje o výrobku či službě
 postojová – vytváří pozitivní postoje u potencionálních zákazníků

Mezi nepřímé funkce propagace patří snaha:
a/ získat nové tržní segmenty
b/ působí na distribučních cestách a místech prodeje
c/ překonávat sezónní prodejní výkyvy
d/ o oznámení o slevách cen produktů
e/ zavádět nové způsoby užití výrobků

Žádné komentáře:

Okomentovat