Je závislý zejména na:
- druhu výrobku
- nákladovosti jednotlivých médií
- výši účinnosti jednotlivých médií /jaká část trhu bude reklamou oslovena/
- jaké skupině spotřebitelů bude zboží nabízeno /pro mládež – televize/
Osobní prodej
je založen na bezprostředním kontaktu prodavače a zákazníka, což také umožňuje i lepší demonstraci výrobku a poznání potřeb spotřebitele
je vyvíjen velký tlak na zákazníka
může mít mnoho podob – obchodní jednání mezi představiteli výroby a obchodu
- zajišťování prodeje obchodními zástupci /dealery/
- prodej v maloobchodní síti
Je nejefektivnější prostředek komunikačního mixu!!!
Hlavní úkoly osobního prodeje
- získání informací (o prodejních možnostech, konkurenci a vlastní prodejní činnosti)
- příprava a plánování prodeje (informace o zákaznících, příprava prodejní argumentace, taktiky)
- rychlá reakce na požadavky zákazníků
- kontakt se zákazníkem
- uzavření obchodního jednání, nákupu
- péče o zákazníka po nákupu (vyřizování reklamací, poskytování dodatečných služeb apod.)
Žádné komentáře:
Okomentovat