Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Distribuční strategie

Volba způsobu strategie bude záviset na velkém množství faktorů, které ji ovlivňují:
1/ přání a potřeby zákazníka
2/ charakter, vlastnosti a image výrobku
3/ zvyklosti, možnosti daného trhu
4/ změny tendencí a trendů ekonomiky a spotřeby

Tato kritéria nám určují intenzitu distribuce

Dělení distribučních strategií
►intenzivní strategie – nabízí se zboží každodenní spotřeby
►selektivní strategie – výrobce vybírá distribuční články a uděluje právo distribuce pouze těm, kteří splňují určitá kritéria
►exkluzivní strategie – velmi omezený počet prodejců /zboží luxusního charakteru/

Formy distribuce
distribuční kanál zabezpečuje pohyb zboží od výrobce ke konečnému spotřebiteli a tím spojuje ty, co vyrábějí s těmi, kteří chtějí daný výrobek spotřebovávat. Tyto články spojuje prostorově, časově, vlastnicky
Formy:
1/ přímý bezúrovňový dist. kanál – V → S
2/ nepřímý jednoúrovňový d. kan. – V → MO → S
3/ nepřímý dvouúrovňový d.kan. – V → VO → MO → S
4/ nepřímý tříúrovňový d.kan. – V → VO → Obchodník → MO → S

přímé distribuční kanály – využívají se pro zboží výrobního charakteru náročného na další doprovodné služby

nepřímé distribuční kanály – využíváme z důvodu rozptýlení zákazníků na velké ploše; z důvodu úspory nákladů; některé zboží je tak specializované, že má smysl být zařazeno pouze u určitého obchodníka

Žádné komentáře:

Okomentovat