Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Komunikační mix

Obsahuje čtyři základní nástroje:
- reklama / advertising/
- osobní prodej
- podpora prodeje / sales promotion/
- práce s veřejností / public relations/
Do komunikačních nástrojů lze zařadit rovněž:
- přímý marketing / direct marketing/
- sponzoring

Reklama
 placená forma neosobní prezentace myšlenek, výrobků nebo služeb
 informuje a přesvědčuje o výhodách a kvalitách propagovaného výrobku nebo služby, které nákupem a užíváním spotřebitel získá
 vytváří předpoklady pro prodej

Cíle reklamy:
- získat nové uživatele
- udržet stávající uživatele a docílit zvýšení jejich spotřeby
- získat na svou stranu spotřebitele, kteří si kupovali výrobek u konkurence

Reklama má veřejný charakter a veřejnost ví, že jde o reklamní sdělení.
Opakování reklamního sdělení umožňuje jeho srovnání s reklamou konkurence.
Reklamu lze využít jak pro zavádění nového výrobku, oznámení nějaké prodejní akce či oživení prodeje, tak pro tvorbu image podniku nebo značky.
Nevýhodou je neosobnost a jednostranná komunikace

Prostředky reklamy

 inzerce v tisku, rozhlasové spoty, vnější reklama, reklama v kinech, audiovizuální snímky

Žádné komentáře:

Okomentovat