Význam: - překonat místo z výroby k prodejci
- je to jedna z cest, jak dosáhnout konkurenceschopnost a zajistit lepší dostupnost vlastního produktu pro spotřebitele
- je proces, kterým se zboží nebo služba dostává ke správnému zákazníkovi na správné místo, ve správném množství, stavu, čase
- je představována komplexem činností zaměřených na výběr kanálů prodeje a všechny procesy spjaté s pohybem výrobků od výrobce ke konečnému spotřebiteli
Rozhodnutí o distribuci je nejdůležitějším rozhodnutím marketingového managementu v rámci marketingového mixu.
Úkol distribuce – překlenutí vzdálenosti mezi výrobcem a konečným spotřebitelem
Problematika distribuce je tvořena následujícími oblastmi:
1/ jakou zvolit distribuční strategii
2/ jaká opatření uplatnit v rámci distribuční politiky
3/ které distribuční kanály vybrat
4/ jak organizovat prodej
5/ jak vybírat, motivovat a kontrolovat prodejní články
6/ jakým způsobem organizovat distribuci
7/ jaká opatření volit v rámci logistiky
Cíle a funkce distribuce
Cílem je najít nejefektivnější prodejní cestu pro vlastní výrobky
Předpokladem je, aby prodejní cesta byla maximálně výhodná pro zákazníka a rámci možností byla efektivní i pro výrobce
Žádné komentáře:
Okomentovat