Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Podpora prodeje – sales promotion

 představuje souhrn různých nástrojů, které stimulují (podněcují) uskutečnění nákupu
 podnětem k nákupu jsou nabídky různých výhod a zvláštních hodnot výrobku či služeb
 je zaměřena na zákazníky, ale i na mezičlánky
 jejich prostřednictvím se dosahuje rychlé reakce, ale výsledek je většinou jen krátkodobý – nevytváří trvalé preference k danému výrobku či značce
 je vhodná tehdy, chceme-li přivést zákazníka k určitému výrobku
 je zde možná i přímá komunikace – ochutnávky, předvedení výrobku v místě prodeje

Hlavní prostředky podpory prodeje
 soutěže, hry, loterie
 akce na místě prodeje
 výstavky a předvádění na místě prodeje
 veletrhy a obchodní výstavy
 zábavné akce
 vzorky, prémie, dary
 kupony, rabaty, úvěry s nízkými úroky
 slevy při vrácení staršího typu výrobku

Práce s veřejností - public relations
 cílem je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingových záměrů
 důležitým znakem práce s veřejností je její důvěryhodnost, mnohdy ovlivňující i tu část veřejnosti, která není přístupná reklamě
 prostřednictvím publicity je představován produkt či firma veřejnosti nepřímo a bezplatně

Hlavní prostředky práce s veřejností
1/ prostředky individuálního působení
- charitativní dary, dárkové a upomínkové předměty
- osobní vystoupení, projevy
2/ prostředky skupinového působení
- výroční zprávy, publikace
- semináře
3/ prostředky press relations
- tiskové konference
- články v tisku
4/ lobbying – cílené působení prosazování zájmů prostřednictvím vlivných jednotlivců nebo skupin (poslanci)

Žádné komentáře:

Okomentovat