představuje souhrn různých nástrojů, které stimulují (podněcují) uskutečnění nákupu
podnětem k nákupu jsou nabídky různých výhod a zvláštních hodnot výrobku či služeb
je zaměřena na zákazníky, ale i na mezičlánky
jejich prostřednictvím se dosahuje rychlé reakce, ale výsledek je většinou jen krátkodobý – nevytváří trvalé preference k danému výrobku či značce
je vhodná tehdy, chceme-li přivést zákazníka k určitému výrobku
je zde možná i přímá komunikace – ochutnávky, předvedení výrobku v místě prodeje
Hlavní prostředky podpory prodeje
soutěže, hry, loterie
akce na místě prodeje
výstavky a předvádění na místě prodeje
veletrhy a obchodní výstavy
zábavné akce
vzorky, prémie, dary
kupony, rabaty, úvěry s nízkými úroky
slevy při vrácení staršího typu výrobku
Práce s veřejností - public relations
cílem je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingových záměrů
důležitým znakem práce s veřejností je její důvěryhodnost, mnohdy ovlivňující i tu část veřejnosti, která není přístupná reklamě
prostřednictvím publicity je představován produkt či firma veřejnosti nepřímo a bezplatně
Hlavní prostředky práce s veřejností
1/ prostředky individuálního působení
- charitativní dary, dárkové a upomínkové předměty
- osobní vystoupení, projevy
2/ prostředky skupinového působení
- výroční zprávy, publikace
- semináře
3/ prostředky press relations
- tiskové konference
- články v tisku
4/ lobbying – cílené působení prosazování zájmů prostřednictvím vlivných jednotlivců nebo skupin (poslanci)
Žádné komentáře:
Okomentovat