Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

"Management v informační společnosti "

Povinný blok
Fáze vývoje, údržby a provozu IS podniku.
Význam a obsah jednotlivých fází. Participace managementu podniku, informatických specialistů a uživatelů v jednotlivých fázích.
Vývoj – vytvoření nové aplikace/služby buď vlastními silami nebo dodavatelsky NEBO rozsáhlejší úprava stávajícího IS podniku
management: zjištění různých potřeb z útvarů podniku, formulace požadavku co chceme
informatičtí specialisté: vyhodnotí požadavky a navrhnou jak bychom toho co chceme mohli nejlépe (nejlevněji, nejefektivněji) dosáhnout, jejich návrh jde ke schválení managementem.
uživatelé: zjistí se jejich potřeby a management s IT-specialisty se dohodnou, které by bylo vhodné uskutečnit (integrace potřeb aby nebyly vzájemně protichůdné) a které ne, poslední slovo má management (rozhoduje o penězích a o tom, co se udělá, IT má poradní hlas).
Údržba (a rozvoj) – drobná údržba, např. úprava vzhledu obrazovky, vytvoření nových tiskových sestav.
Jedná se o rozsahem malé operace, uživatelé vysloví potřebu, jejich vedoucí (MGMT) schvaluje, IT-pracovník úpravu uskuteční.
Fáze vývoje a distribuce aplikace:
1) Tvorba aplikace (naprogramování, navržení, př. výběr nejvhodnější nabídky od dodavatele)
2) Distribuce vytvořené aplikace (kanálem distributorů, dealerů, syst. integrátorů)
3) Licencování produktu (nákup licence opravňující tento produkt využívat)
4) Zavedení aplikace (instalace, customizace, integrace)

Žádné komentáře:

Okomentovat