Zrychlují a zjednodušují komunikaci a spolupráci v podniku, snižují náklady.
Úloha - předpoklady:
Ve středně velké organizaci je využíván OFFICE 2000. Organizace využívá IS na bázi některého řešení ERP. Všichni vedoucí pracovníci organizace mají jednak přístup k vybraným datům IS příslušného ERP a jednak mají na vlastním pracovišti k dispozici OFFICE 2000, běžní zaměstnanci mají k dispozici pouze OFFICE 2000.
Zadání:
· Jaké jsou možnosti předávání dat v rámci produktů kancelářského balíku?
E-mailem, resp. s podporou nějakého systému pro podporu spolupráce (groupware, workflow, DMS..), možno použít strukturovaná data (text oddělený středníky, v excelu možno formát .csv, databázové soubory acessu – dalo by se použít v databázích – ERP podniku apod. Je možné propojovat dokumenty Wordu a Excelu, a udržovat údaje aktualizované. Možno posílat soubory též vnitřní sítí organizace (intranet), nebo je uložit na sdílený disk, odkud mohou být vyzvednuty jiným oprávněným uživatelem.
· Které další úlohy z oblasti OIS by bylo vhodné v organizaci realizovat, proč a za jakých předpokladů?
Velké organizace by mohly uplatňovat nějaký systém pro podporu spolupráce – groupware, workflow, DMS – aby udrželi přehled v množství dokumentů. Za předpokladu, že si myslí, že se jim to vyplatí (posuzovat ekonomické přínosy a náklady takového systému) –např. zdolávání neúměrného administrativního vytížení pracovníků na úkor jejich hlavního poslání v podniku.
Žádné komentáře:
Okomentovat