běžné využívání aplikace odběratelem aplikace/služeb které zajišťuje odběratel sám, nebo dodavatelsky. Drobné úpravy aplikací/služeb.
Rutinní operace: management dohlíží, případně koriguje; IT-specialisté poskytují nasmlouvané služby/aplikace a doplňují případně dle dispozic managementu, uživatelé využívají aplikaci a její funkce, slouží jim k lepšímu (rychlejšímu/levnějšímu) vykonávání procesů (výrobní, obchodní aj. aktivity).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jsou různé varianty vývoje, údržby a provozu:
např.
vlastní vývoj IASW, nákup ostatních komponent, integrace a provoz vlastními silami
vývoj IASW externí firmou, ---------- „ -------------------------------------------------------
nákup všech komponent TASW od růz. dodavatelů, integrace a provoz vlastními silami
nákup celého IS/ICT od gen.dodav.(syst. integrátora), provoz vlastními silami
tvorba celého IS/ICT gen. dodav., externí provoz celého IS
nákup informatických služeb od růz. dodavatelů, externí provoz IS (ASP)
Celkové zhodnocení variant:
vlastní vývoj má výhodu v tom, že aplikace plně vyhovuje našim požadavkům a není možnost úniku informací z podniku, nevýhodu že je velmi drahý a náročný na kvalifikované odborníky
(cizí vývoj opak)
IASW vs. TASW – IASW se plně přizpůsobí procesům v podniku, nevýh: drahý, musíme si udržovat odborníky kteří systému rozumí, jsme na nich závislí, každou změnu musíme provést sami. TASW – nutno poskládat, konfigurovat aby vyhovoval požadavkům, ale jeho vývoj a aktualizace je zajišťována renomovanými výrobci, není tak drahý, je možné dokupovat další komponenty bez přepisování celé aplikace.
Žádné komentáře:
Okomentovat