Vysvětlete význam a podstatu Extranetu. Základní přístupy k řešení. Typové aplikace Extranetu
Je propojení IS podniku s jinými podniky – pomáhá v plánování dodávek, a zjednodušení vzájemné spolupráce obchodních partnerů. Jiné podniky (partneři) mají přístup do části IS podniku. Systém je příslušně zabezpečen – např. VPN, firewally, filtry, ověření heslem, kryptografie.
Přístupy k řešení: podnikový portál...,
Typové aplikace Extranetu – B2B portály, tržiště, E-procurement..
Úkol: Jste pracovníkem, který má rozhodnout o lokalizaci (umístění) Extranetu
Zadání:
· Jaká kritéria pro podporu Vašeho rozhodnutí budete brát a jaká rizika mohou mít jednotlivé varianty
- jaké potřebujeme vybavení (HW, SW)
- jaké vybavení mají partneři (kompatibilita) – stejná platforma..
- vyplatí se nám všechno zařízení kupovat, nebo využijeme outsourcing (třeba ASP= aplication services provider)
- jsou naše údaje hodně citlivé, využívá našeho ASP i konkurent (riziko byť nechtěného vyzrazení).
- máme na to (finance)? kde by se dalo ušetřit?
- vyplatí se to – očekávané přínosy vs. náklady?
Procesy a obchodní cyklus
Popište hlavní procesy CRM.
procesy marketingu, obchodu (prodeje), poskytování služeb
obchodní cyklus: marketing, prodejní aktivity a kontrakt, plnění objednávky, servis.
schéma na str. 35 DOH:
Zákazník: identifikace dodavatele, kvalifikace nabídek, užší výběr, potvrzení užšího výběru, shromáždění nabídek, hodnocení nabídek, oznámení vítěze, autorizace a podpis kontraktu.
Prodejce:
- obchodníci: ident. potenc. zákazníka, kvalifikace obch. příležit, shromáždění podkladů, definice obch. případu, předběžné nabídky, odměna pracovníků ve vítězné firmě, autorizace a podpis kontraktu.
- marketing: mark. kampaň, analýza konkurence, podpůrné mater. pro obchodníky..
- finanční odd: předběž. cena, kontrola podmínek a schválení ceny, koneč. podmínky a cena.
- řízení produktů: technické parametry
- právní odd.: kontrola podm. a termínů, finální potvrzení obch. a technic. podm.
- projekt: zahájení projektu nebo logistika (dodání).
Zadání:
Na vzájemné komunikaci procesů CRM dodavatele a zákazníka demonstrujte podpůrnou roli IS/ICT.
Využití IS/ICT při tom:
identifikace zákazníka/dodavatele: možno přes internet (reklamní kampaně, shánění potřebných produktů) – např. na stránkách podnikového portálu, e-tržiště, B2B aplikace. Marketingové kampaně v médiích a na internetu.
kvalifikace obch. přílež/ nabídek – možno shromáždit pomocí komunikace e-mailem, seřazení dle předmětu čeho se týkají, vyloučení nevyhovujících dle určitých kritérií – např. chci jen dodavatele z Prahy.. (filtrování výsledků, call centra – telefonické dotazování a zjišťování informací, jejich zápis do IS, který pak mohou využít obchodníci).
užší výběr – prezentace vybraných dodavatelů s využitím ICT, informace všem zainteresovaným e-mailem.
uskutečnění obchodu/finanč. transakce – možnost využít el. bankovnictví apod.
servisní aktivity a údržba – help desk on-line, kontaktní centrum napojené na IS/ICT, připravené řešit podněty zákazníků resp. dodavatelů a zaměstnanců.
Žádné komentáře:
Okomentovat