Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Využití kancelářských systémů (OIS)

Uveďte základní charakteristiky úloh spojených s OIS (kancelářské balíky, systémy pro správu dokumentů, groupware, workflow). Kde jsou v architektuře IS/ICT začleněny a jaký je jejich význam pro prostředí organizace.

OSI vrstevnatý model: fyzická, linková, síťová, transportní, relační, prezentační, aplikační vrstva
Význam pro prostředí organizace: vytváření možnosti, jak podpořit činnosti v podniku.

kancel. balíky: např. MS Office – možnost vytváření dokumentů v elektronické podobě, zapisování a zpracování různých druhů informací. Sdílení prostřednictvím počítačových sítí.
- zpracování textů – text. editory (Word, T602, WordPerfect)
- zpracování tabulek – tab. kalkulátory (Excel, Quattro Pro)
- zpracování schémat a prezentací – grafické editory (PowerPoint, Visio, Corel..)
- zpracování osobních databází (Access, FoxPro, Pradax, dBase)
- zpracování www stránke – editory www stránek resp. HTML (Frontpage, ..)
Komunikační prostředky:
- pro elektronickou poštu (Outlook, Lotus Notes,..)
- prohlížení webových zdrojů – webové prohlížeče tj. browsery (Internet Explorer, Mozzilla, Netscape, Opera)
Organizační prostředky (MS Project)
Prostředky pro práci s grafikou, obrázky (Corel, Photoshop..)
Další: multimédia, antivir, hry..
systémy pro správu dokumentů: Document management system
- je třeba efektivní pořádání dokumentů, preventivní zabránění možnému chaosu v dokumentech.
- typické služby DMS: webové rozhraní pro práci se systémem, centralizovaná správa všech dokumentů – odejmutí zodpovědnosti jednotlivých lidí >> úložiště (repository) – metadata, soubory s obsahem; několikaúrovňová přístupová práva; správa verzí dokumentů, uzamčení dokumentů otevřených jiným uživatelem, vyhledávání dokumentů dle atributů i fulltextově, personalizace prostředí (indiv. nastavení, oblíbené..), notifikace změn, provázání s běžnými kancel. aplikacemi, automatická archivace, sledování historie použití dokumentu, propojení s dalšími systémy (imaging, workflow, ERP, web CMS..).
- cyklus dokumentu: tvorba či přijetí, editace, schvalování, publikování, archivace, skartace.

Žádné komentáře:

Okomentovat