Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Charakteristika a systematizace bankovních produktů

Bankovnictví řadíme do služeb nemateriální povahy:
- velký význam pro stanovení hodnoty má nemateriální charakter.

Jednotlivé služby nabízené bankami za úplatu nazýváme bankovními produkty. Produktem je cokoliv, co může být nabízeno někomu, aby uspokojil svojí potřebu.

Skupina produktů plnících podobnou nebo stejnou funkci a orientována na stejnou klientelu a která prochází stejnými distribučními kanály a má shodnou cenovou úroveň se nazývá produktová řada. (úvěry, depozita) a prvek této produktové řady se nazývá typ produktu.

RYSY BANKOVNÍCH PRODUKTU

1) Nemateriální charakter = z tohoto rysu vyplývají pro bankovní produkty 3 vlastnosti:
- nejsou skladovatelné
- jsou abstraktní (nelze si produkt osahat, b musí hodně inzerovat
- nejsou patentovatelné

2) DUALISMUS = jeho podstatou je spojení hodnotové a věcné stránky (Hodnotová stránka b produktu je dána jeho finančním objemem – objem vkladů; hodnotovou stránku měříme v peněžních jednotkách. Věcná stránka je výsledkem působení personálních, technických a materiální faktorů. Toto rozdělení (hodnotová a věcná stránka) má význam pro bankovní statistiku a kalkulaci.

3) Vzájemná propojenost a podmíněnost – na jedné straně vyplývá z vlastní podstaty fungování bankovních produktů, kdy jeden typ bankovního produktu nemůže existovat bez druhého. Na druhé straně banky automaticky propojují bankovní produkty mezi sebou s hlavním cílem nabídnout klientovi kvalitní služby.

Žádné komentáře:

Okomentovat