Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2) MARKETINGOVÝ MIX

MARKETINGOVÝ MIX

8 rozdílů mezi P.R. a reklamou:
P.R. REKLAMA
1. dlouhodobá působnost krátkodobá působnost
2. účinky nelze změřit, event. velmi obtížně účinky lze změřit
3. uvádí všechny informace neuvádí nikdy negativní informace
4. působí na rozumovou oblast působí na city a pudy člověka
5. oboustranný vztah jednostranný vztah
6. spočívá v získávání vlivu v médiích (tento rozdíl neuznávají všichni P.R. odborníci, často si kupují místo v inzerátech a uvedou na něm „článek) kupuje si čas + prostor v médiích
7. občas s konkurencí spolupracují firma nikdy nespolupracuje s konkurencí
8. nemá možnost kontroly jako reklama 100% kontroluje kdy, kde, co a jak se komu řekne


MARKETING A INTERNET
Cíle firmy při vstupu na internet = zvětšit své trhy = hlavní cíl + další následují:
- zlepšit image firmy
- zjednodušit komunikaci
- najít nové obchodní partnery, příležitosti, nové investory
- zviditelnit se

Nástroje internetu používané firmami:
1. e-mail (zjednodušená komunikace)
2. www prezentace (různé formy: od představení firmy po virtuální obchod)
3. FTP – přístup ke vzdálenému počítači, práce se soubory na něm; zjednodušení kontaktu firmy s partnery – stáhnutí materiálu, např. ceníků)
4. diskusní skupiny; také v rámci diskusních fór (stromovitá reakce)
5. Chat = on-line rozhovor (málo používané; např. při pracovních poradách na dálku)
Použití internetu ke zvýšení informovanosti a prodeje, k reklamě, zpětná kontrola při reklamacích, interní komunikace = s vlastními zaměstnanci (vnitropodnikové informační systémy); nejpoužívanější jsu e-mail a www presentace.

WWW presentace: při tvorbě se setkávají 3 různé profese: grafik, programátor a tvůrce obsahové náplně: je důležité, aby se podíleli všichni tři. Základní pravidla pro správnou www presentaci = „zlatá pravidla“:
1. profesionální grafické zpracování
2. psychologická hranice 20 sec. (tak dlouho čekají uživatelé na načtení stránky)
3. přehlednost
4. pravidelná aktualizace
5. „doména“ = přípona (většinou dle státu); důležité zaregistrovat doménu, odpovídající názvu firmy
6. vícejazyčná verze (alespoň ve stručnosti)

Dále je třeba řešit problém jak udělat reklamu www stránkám:
- mailová a www adresa se uvádí na všechny firemní materiály bannery = reklamní proužky na internetu umístěné na nejpoužívanějších stránkách internetové hledače a katalogy (rozdělení do oborů)
- reklama v časopisu o internetu (event. takový časopis si všimne naší nové úžasné a geniální stránky sám)

Žádné komentáře:

Okomentovat