Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1) Přednáška: MARKETINGOVÝ VÝZKUM


MARKETINGOVÝ VÝZKUM


Zásady pedagogiky (UNESCO)
1. UČIT SE POZNÁVAT.
2. UČIT SE JEDNAT.
3. UČIT SE ŽÍT S OSTATNÍMI.
4. UČIT SE BÝT.

VÝCHODISKA:
- PLÁNOVÁNÍ
- ROZHODOVÁNÍ

MARKETINGOVÝ VÝZKUM = spočívá ve specifikaci, shromažďování, analýze a interpretaci informací, které slouží jako podklad pro rozhodování v procesu marketingového řízení.

a) SPECIFIKACE - vymezení, určení o jaké informace (data) se bude jednat
? co chceme zjistit
? určení cílů

b) SHROMAŽĎOVÁNÍ - sběr dat, která nejsou získány sekundárně, ale které teprve musíme získat primárním výzkumem

c) ANALÝZA - statistika dat

d) INTERPRETACE - ? co říkají data - souvisí s rozhodováním managementu

MARKETINGOVÝ VÝZKUM = je funkce, která spojuje spotřebitele (veřejnost) s marketingovým pracovníkem v prostředí informací

VZTAH, ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

VYUŽITÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU V PRAXI

Okolnosti (předpoklady) pro využití marketingového výzkumu v praxi:

1) podnik si marketingový výzkum může dělat sám
2) podnik může využít specializované agentury pro výzkumy
3) pravidelnost marketingového výzkumu (časové řady)
4) přecenění nebo nedocenění výsledků
5) celková připravenost pracovníka firmy
6) připravenost investice na marketingový výzkum v praxi (efektivita nákladů)

K nejčastějším oblastem marketingového výzkumu patří:
- výzkum trhu
- výzkum konkurence
- spotřebitelský výzkum (faktory chování)
- výrobkový výzkum
- výzkum reklamy
- výzkum prodeje (procesu prodeje, výsledky prodeje, sezónnost)
- prognostický výzkum (budoucí chování)
- výzkum image
- výzkum distribučních cest
- cenový výzkum

Žádné komentáře:

Okomentovat