FALŠOVÁNÍ MASA 2.
c) nutriční aspekty
- obvykle se spokojíme s tím, že se napíše kolik má potravina bílkovin, že má málo tuku a zdůrazní se minerální látky v ní obsažených
- ale detailní pohledy se neuvádí + také se neuvádí látky, které v nich chybí a také ty které v nich být nemají
- zákazník je pak ovlivněn „kusými informacemi“
- na tuk se váží látky jako rtuť, měď, PCB, apod.
- neexistují zdravé a nezdravé potraviny – pouze jejich vhodná kombinace
d) etický pohled
- spočívá v úctě k tradicím
- v této oblasti etiky se někdy prolíná pravda s naivitou, ale je třeba i tento pohled brát v úvahu
- jsou místa, kdy lze uvádět tzv. „polopravdy“ o potravinách
- také se často vyskytují záměny masa – zejména u ryb – záměna levnějšími surovinami + dobarvování masa a masných výrobků, maskování vad masa různými aditivy
- neúplné zdravotní doporučení + klamavá reklama => mají velký vliv na zákazníka, aby si koupil právě toto zboží
- často se stává, že v reklamě na potraviny se objevují polopravdy a nikdy se neuvádí látky, které jsou pro člověka škodlivé
Žádné komentáře:
Okomentovat