Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

FALŠOVÁNÍ MASA 1.


FALŠOVÁNÍ MASA
1.

- využití neznalosti ve prospěch některých = podvod
- konzument očekává pravé rybí maso => musí se poctivě uvést co, který produkt obsahuje, i když se jedná o směs různých produktů
- vytváření umělého strachu z konzumace některých potravin

a) legislativní aspekty
- zákon o potravinách a tabákových výrobcích č. 110/1997
- tento zákon je harmonizován z velké části se směrnicemi EU
- dnes má již asi 5 novel
- je to výchozí materiál, který stanovuje pravidla hry
- jde také o to, jak bude dodržován a jaké budou postihy za jeho obcházení

b) ekonomické aspekty
- prodej za cenu co nejvyšší = obchodník usiluje o co největší obchodní rozpětí
- konzument usiluje o co nejlevnější výrobky
- kdyby tento ekonomický zákon fungoval správně nedotovaly by se zemědělské výrobky v Evropské unii
- snahou je udržet cenu základních výrobků na minimu (ředění = konzument se nedozví technologické postupy)
- reklamní kampaň = někdy se do tzv. „cenových hitů“ přidává voda = light výrobky

Žádné komentáře:

Okomentovat